Kontakt

Agencja Turystyczna Warta

ul. Kaliska 8, 63-500 Ostrzeszów

Pon-pt: 8:30:00-17:00 sob: 9:30-13:00

62 730 37 22

biuro@lecnawakacje.pl

Poradnik

 

Informacje praktyczne*

STANDARD HOTELI.
W opisie prezentowanych w katalogu hoteli stosujemy kategoryzację obowiązującą w danym kraju. Informujemy, że każdy kraj stosuje własne kryterium przyznawania określonej kategorii (gwiazdki, klucze, kategorie literowe). Jednocześnie informujemy, że zarówno w katalogu jak i na dokumentach podróży touroperatorzy podają swoją subiektywną ocenę standardu hotelu, jaśniejsza gwiazdka(lub inny piktogram) oznacza kategorię podwyższoną lub obniżoną w stosunku do oficjalnej kategorii, o której także informuje się w opisie hotelu zawartym w katalogu stanowiącym integralną część umowy.

DOBA HOTELOWA.
Doba hotelowa, a co za tym idzie świadczenia hotelowe (np. wyżywienie), we wszystkich hotelach i apartamentach ,kończy się zazwyczaj o godz. 10.00, a rozpoczyna się w godz. 14.00-15.00. W przypadku późnych wylotów, bez względu na godzinę zakwaterowania, należy opuścić pokoje do godz. 10.00 w dniu wykwaterowania. Goście najczęściej otrzymują pokój do składowania bagażu. W przypadku wylotów nocnych Goście kwaterowani są po przybyciu do hotelu – co oznacza, że doba hotelowa liczona jest od godz. 14.00-15.00 dnia poprzedzającego wylot. Analogicznie w przypadku nocnych powrotów do kraju.

OPIEKA PILOTA.
Uczestnicy grup autokarowych są objęci opieką pilota podczas przejazdu oraz opieką rezydenta podczas pobytu (wczasy). Nie zawsze rezydent będzie mieszkał z uczestnikami w jednym hotelu. Pilot/rezydent jest kompetentnym przedstawicielem touroperatora. Przy przyjeździe grupy rezydent informuje o godzinach i miejscu urzędowania. Pilot/rezydent służy turystom pomocą w trakcie realizacji wypoczynku.

WYCIECZKI LOKALNE.
Turyści mają możliwość wzięcia udziału w fakultatywnych wycieczkach lokalnych, płatnych na miejscu. Wycieczki do interesujących miejsc turystycznych, często niedalekich od miejsca pobytu są przyjemnym urozmaiceniem wczasów. Turyści uczestniczący w wycieczkach fakultatywnych nie otrzymują zwrotu za niewykorzystany w tym czasie pokój hotelowy i wyżywienie. Wycieczki fakultatywne organizowane są przez lokalne agencje turystyczne na warunkach przez nie określonych, przy czym istnieje możliwość niezorganizowania wycieczki z powodu zbyt małej ilości chętnych. Orientacyjne ceny wycieczek fakultatywnych i ich ramowe programy podane są w informacjach w katalogach , przy każdym z wakacyjnych kierunków.

WIZY.
Każdy z uczestników wyjeżdżających poza UE musi posiadać ważny paszport (minimum 6 miesięcy). Biura podróży nie ponoszą odpowiedzialności za osoby, które nie zostaną przepuszczone przez granicę z przyczyn niezależnych od biura. Turyści posiadający obywatelstwo inne niż polskie załatwiają formalności wizowe we własnym zakresie. W przypadku wyjazdu do kraju, gdzie wymagane są wizy, Klienci są zobowiązani do dostarczenia dokumentów w oryginale do biura sprzedaży w terminie umożliwiającym otrzymanie wizy. Przy wyjeździe do krajów UE wymagany jest dowód osobisty lub paszport.

KLIMATYZACJA.
Hotel jest wyposażony w klimatyzację tylko w przypadku, gdy wyraźnie jest to podane w opisie hotelu i pokoju. W wielu przypadkach urządzenia te są obsługiwane centralnie i wówczas okresowe ich włączanie bądź wyłączanie zależy od decyzji właściciela hotelu. Indywidualnie sterowana klimatyzacja działa wtedy, gdy Klient przebywa w pokoju i uruchomi ją odpowiednią kartą magnetyczną. Karta dostępna jest w recepcji i wydawana podczas zakwaterowania. W pokojach rodzinnych klimatyzacja może być w jednym pomieszczeniu.



 

UWAGI

Każdorazowo prosimy o zapoznanie się z szczegółowymi informacjami zawartymi w katalogach biur podróży dotyczącymi realizacji konkretnych imprez turystycznych.



 

RODZAJE WYŻYWIENIA

ALL INCLUSIVE

Opcja All inclusive oznacza możliwość korzystania z jedzenia i picia oferowanego przez hotel w szerszym zakresie niż inni goście, nie posiadający takiej opcji. Czas podawania i rodzaj posiłków oraz lokalnych napojów alkoholowych i bezalkoholowych serwowanych w hotelach jest ściśle określony i zazwyczaj nie obejmuje całego menu oferowanego przez hotel. Zakres All inclusive określony został w katalogu, w opisach hoteli oferujących tę opcję. W poszczególnych hotelach opcja All inclusive może występować w kilku wariantach różniących się zakresem świadczeń wliczonych w cenę. W przypadku opcji All inclusive, podane przy opisach ofert godziny posiłków mogą ulec zmianie. W trakcie kwaterowania Klienci proszeni są o potwierdzanie godzin i miejsca posiłków w recepcji lub u rezydenta. Na terenie obiektów mogą znajdować się bary i restauracje nieobjęte opcją All inclusive. Darmowe napoje alkoholowe i bezalkoholowe w systemie All inclusive serwowane są w większości hoteli tylko do godz. 23:00 lub 24:

HB

Half Board, czyli wyżywienie dwa razy dziennie – śniadanie i obiadokolacja, zwykle napoje w tej ofercie są dodatkowo płatne, choć w wielu przypadkach do śniadania podawane są napoje . W poszczególnych hotelach opcja HB może występować w kilku wariantach różniących się zakresem świadczeń wliczonych w cenę. W trakcie kwaterowania Klienci proszeni są o potwierdzanie godzin i miejsca posiłków w recepcji lub u rezydenta.

BB

czyli bed & breakfast jest to wyżywienie raz dziennie, które obejmuje tylko śniadania.

 

ŁÓŻKA SYPIALNE

Pokoje 2-osobowe wyposażone są w dwa pojedyncze łóżka lub jedno łóżko małżeńskie. Łóżka małżeńskie posiadają najczęściej jedną wspólną pościel. Zdarza się, że łóżka, zarówno pojedyncze jak i małżeńskie przymocowane są do podłogi (np. w Grecji, Tunezji).


 


 

DOSTAWKA

Większość obiektów nie posiada pokoi 3-osobowych. Pokoje dla trzech osób tworzone są poprzez dostawienie dodatkowego łóżka do pokoju 2-osobowego. Przez dostawkę rozumie się tapczan, rozkładany fotel lub lekkie składane łóżko. Łóżka dostawiane nie należą do stałego wyposażenia pokoju i mogą

nie dorównywać standardem stałym miejscom do spania. Wstawienie dodatkowego miejsca do spania zmniejsza powierzchnię mieszkalną. Specjalne łóżeczka dla małych dzieci nie stanowią oferty Organizatora.

Niektóre hotele dysponują łóżeczkami – jednak w ograniczonej ilości i zazwyczaj jednego tylko typu.


 


 

POKOJE 1-OSOBOWE

W większości obiektów liczba pokoi 1-osobowych jest ograniczona. Wielkość, wyposażenie i usytuowanie pokoi nie musi być identyczne jak w przypadku pokoi 2-osobowych. Niektóre hotele oddają do wykorzystania jednej osobie pokój 2-osobowy. Szczegółowe informacje na temat pokoi 1-osobowych znajdują się w katalogach, w opisach konkretnych obiektów.


 

DLA PODRÓŻUJĄCYCH SAMOLOTEM

Każdy uczestnik imprezy lotniczej obowiązany jest do potwierdzenia godziny zbiórki ,godziny wylotu oraz limitu bagażu na 2 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. Potwierdzenia należy dokonać

w biurze na infolinii portalu www.lecnawakacje.pl lub w biurze Agencji Turystycznej Warta pod nr telefonu 627303722 . Zbiórka na lotnisku odbywa się 2 godziny przed wylotem. Bilety lotnicze rozdawane są na lotnisku przez przedstawiciela Organizatora. Bilet lotniczy obejmuje przelot tam i z powrotem. Bilet należy zachować na drogę powrotną. Limity bagażu w samolotach przysługujące na osobę, w tym na dzieci do lat 2 (infant) podane zostają w potwierdzeniu rezerwacji.. Za każdy kg bagażu powyżej limitu pasażer musi uiścić dodatkową opłatę bezpośrednio na lotniskach. Ze względów bezpieczeństwa bagaż podręczny jest dokładnie

sprawdzany przez służby lotniska w porcie wylotowym na obecność przedmiotów niebezpiecznych takich jak: noże, nożyczki, scyzoryki, pilniczki do paznokci. Aby uniknąć zarekwirowania tego typu przedmiotów zalecamy umieszczenie ich w bagażu głównym.


 


 

*Informacje zostały przygotowanie na podstawie materiałów uzyskanych od touroperatorów